vardagsrevolt

Mina vardagsreflektioner.

Name:
Location: Stockholm

Friday, November 03, 2006

thank you European comission-this is what we do with your money

Fredag igen och jag ar smasjuk. Igen. Kanske inte sa konstigt med tanke pa att min kropp inte bestar av nagonting numera. jag ser ut som om jag nyss blivit utslappt fran Auschwitz, helt galet. Planerar att ta igen det under Sverigebesoket i jul men jag kan ju upplysa er redan nu om att jag INTE kommer att tolerera nagra kommentarer om min vikt. Bara sa ni vet tjockisar.

Hur som helst, det ar helg och jag har ett enormt behov av att festa. For forsta gangen pa lange kanner jag att jag saknar Berlin. Lite klubb, lite variation pa manniskor, lite bra musik lite festa till tio pa morgonen. You know what I mean. Chisinau i all ara men att som lonely planet kalla det for en av Europas most party-bent capitals ar val nagot overdrivet. Inte for att lonely planet ar en tillforlitlig guide nar det galler fest, men anda. Att ga ut i Chisinau handlar ganska mycket om flashiga lokaler, halvnaka tjejer, strippor i fjaderdrakter som dansar samre an svenska indiekillar och gamla, ackliga man som garna raggar pa yngre tjejer. Alla ser likadana ut och gor man nagot opassande (typ dricker ol lite for nara dansgolvet)kommer nagot pullo till vakt och sager at en.

Det sags att ungefar en fjardedel av Moldaviens befolkning soker lyckan i utlandet och det tog inte lang tid att forsta varfor tjejerna i det har landet ar sa sjukt mycket snyggare an i manga andra lander. Snygg tjej pa klubb blir upptackt av rik snubbe fran Utlandet, later det som en historia man hort forut? Det ar annu vidrigare nar man ser det med egna ogon skulle jag dock vilja saga.

Jag har visserligen aldrig haft problem med att ha kul aven pa stallen dar jag kanner mig malplacerad och har till och med lyckats haft riktigt kul ute under risiga forutsattningar. det galler aven Moldavien. Problemet ar bara det att man garna vill ha valmojligheter. Har blir man ju chockad nar ser en gothare pa stan (hande faktiskt igar).

Istallet brukar vi blattar (en salig blanding av alltifran barfotavolontarer till SIDAfolk) traffas och ha vara egna fester. Inte allt for sallan slutar det med att jag, Fab, Nath och Andreas dansar ensamma i koket. Garna pa bordet med filmkameran pa. I borjan var glasogon fran 7O-talet ett staende inslag. Men sedan drygt en manad tillbaka fattas ett par av dem. Jag skulle namligen forsoka kasta ut Andreas fran vart kara planbyggehus. Andreas blev sa radd att han tappade bade glasogonen och cigaretten han hade i handen. Det var en katastrof forstas sa vi begav oss ut mitt inatten for att leta bland hundbajsen. Tyvarr ar det enda vi har kvar fran den kvallen en sju minuters lang film dar man man bland annat hor Andreas besvara sig over att moldavisk sperma ar javligt sunkig nar den ligger i buskar.

Jajaj. vet inte rikgit vad jag ville saga med det har.Kanske bara ge en rapport fran Moldaviens klubbliv. Jag vet att det finns flera som undrar.

En sak till bara om nojeslivet; sedan jag kom hit har det ordnats mer festivaler och gatufester har an vad det gor i Uppsala under tre ar. Det tycke ar jag sager en hel del om min kara gamla hemstad.

2 Comments:

Blogger zandra said...

Underbart med uppdatering i din blogg!! det gör mig glader att läsa. jag har åkt skidor för första gången för säsongen, vilkket kändes så hurtigt och alla skulle fråga hur det gick, det kan de väl lista ut själva.

kram//Z!

10:21 AM  
Blogger Mallin said...

vad kul att du laser.jag laser din med sa ofta jag kan. skidor i uppsala? jag sag snon for forsta gangen i helgen da jag var i ukraina. kan inte pasta att jag saknar den alltfor mkt. kaaaallllllt!
kram

9:56 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home