vardagsrevolt

Mina vardagsreflektioner.

Name:
Location: Stockholm

Friday, March 16, 2007

Morgontankar. Slutsats:jag är bäst.

Jobba röven av sig eller plugga?
Just nu känns det mest som om jag skulle vilja ligga på en strand, dock inte vid en förorenad flod i Moldavien. Nej, tankarna kretsar kring framtiden. Hösten och vintern. Vad ska jag göra?

Och nej, jag är inte orolig. De riktiga avgrundsångestdagarna är över (peppar, peppar och Andeas lär inte tro mig) numera är det bara ångest-light vilket jag antar att de flesta människor känner lite då och då. Lite gnäll och självömkande på en balanserad nivå. Tänk om alla lozecsvenannar, hej-jag-sjukskriver-mig-för-jag-känner-mig-ful-kvinnor och män med för den delen, bara kunde ta och fatta. Det är NORMAAAALT.

Hur som helst, en av de coolaste kvinnorna http://www.ifex.org/eng/content/view/full/54855/ jag någonsin träffat föreslog för några veckor sedan att jag skulle stanna i Moldavien och söka jobb på Sida. Hur orealistiskt det nu än är med tanke på att jag inte har någon adekvat utbildning så är det ändå en himla fin komplimang. Jag suger på den ett bra tag till medan jag fortsätter göra Chisinau by night och smygsurfa på dagarna.

5 Comments:

Blogger Annamaria och Andrea said...

Grattis! Fan vad kul! Gör det Malin! Då kommer du verkligen aldrig behöva utbilda dig mer än i det du verkligen är intresserad av!

Fan vad kul!

Det är du värd!

3:24 AM  
Blogger Mallin said...

haha. vaddå grattis? nej nej. nu har du nog fått nåt om bakfoten. kvinnan som förslog det jobbar ju inte på sida liksom. hon sa bara att jag borde göra det. haha. vad roligt

4:07 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Oj då blev lite för exalterad kanske!

Jag tror iof inte att det skulle vara omöjligt! Att man lärt känna landet och jobbat i det lär ju vara viktigast. jag tycker du borde kolla med sida iaf...

4:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Om du någonsin under dina dagar i Moldavien stöter på en herre vid namn Alexander Tanas på nyhetsbyrån Infotag, så ska du hälsa från mig! Han har lovat med en låda vin! // Per (Anja E:s gamle far)

3:47 PM  
Blogger Mallin said...

Per:Vad roligt! Ska kolla upp det med en gång och får jag syn på honom ska jag be honom skicka lådan med vin så kanske den anländer någon gång nästa år :)

Är det via jobb ni känner varandra?

Annamaria: jag tror inte SIDA vill anställa folk som anväder ordet röv i sina blogg.haha.

nä men visst, inget är omöjligt men de på sida skrattar mest åt att jag är så ung 8 i själva verket är de panikslagna för att de börjar bli gamla och mossiga)och jag vill faktiskt plugga i höst.

12:07 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home