vardagsrevolt

Mina vardagsreflektioner.

Name:
Location: Stockholm

Tuesday, June 12, 2007

Crazy Moldova

(bilden är tagen på hemvägen från Bucharest. Busschauffören såg sin bästis i en mötande buss, sket fullständigt i att folk ville hem, stannade bussen och skrek att det var paus)

Jag hade tänkt förklara varför jag inte skrivit så mycket under våren, men upptäckte att min vän Åsa redan sammanfattat det alldeles perfekt. Läs hennes inlägg "short on Chisinau" och ni kommer förstå ungefär hur jag känner det.

När jag och Jonas var i Sibiu ( Europas kulturhuvudstad) träffade vi två svenskor som pluggat i Bucharest under våren. Vi kom alla fram till samma sak; livet här nere är för crazy för att det ska gå att kunna sätta ord på det just nu. Bara som en sådan sak att det inte vore helt orimligt om en get skulle passera utanför kontoret just nu. För många intryck under för kort tid, men jag ska göra mitt bästa för att i efterhand berätta om landet som stal mitt hjärta (och mitt tålamod).

2 Comments:

Blogger lisa said...

åh så GENIALISKT. Så roligt och träffsäkert, du får mig att älska Moldavien när du skriver om allt som händer. Bring me there some time. Fan vad jag creddar dig nu för att du börjat skriva igen, men seriöst Malin, tappa det inte. Du är ju bäst. Puss

8:22 AM  
Blogger Mallin said...

wow!tack fisa. gilalr din blogg med.Har börjat lyssna på George michael tack vare den. du är bäst med.LOVE YOU.puss

6:10 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home