vardagsrevolt

Mina vardagsreflektioner.

Name:
Location: Stockholm

Wednesday, August 23, 2006

sverige, jag kapitulerar

jag och andreas pratar valdigt ofta om vad som ar svenskt och vad som inte ar det. det slutar nastan alltid med samma konstaterande; vi ar svenskar.till utseendet. till sattet. kort sagt helt igenom.

till exempel har vi bada tva valdigt svart att hantera det har med myckzt kroppskontqkt som tycks vara sa vanligt i manga andra kulturer an den svenska. detta innebar att vi daglign konfronteras med en rad problem. till exempel upplever qtminstone jag (qndreas vag till jobbet ar kortqre)80 minuters fasa nqr jqg tvingas ha ofrivlligt gruppsex pa en nastan alltid fullpqckad buss. nar bussen kranger till far man antingen en tjock mage, en svettig armhala eller ett par gigantiska brost i ryggen.

det verkqr fqktiskt som om det qr just pa bussresorna som vara svesnka rotter gor sig som mest paminda. de ganger da jag och andreas rakar befinna oss pa samma buss satter vi oss ganra sa langt ifran varandra som mojligt. "det qr ju skont att fa vara ifred".

det ar bara att saga tack och adjo till alla de ar jag har inbillat mig att jag ar annorlunda.jqg qr svensk. vqre sig jqg vill det eller ej.

(to be continued.det har tangentbordet qr felkontruerat eftersom det ar gjort i frqnkrike.maha)

1 Comments:

Blogger Annamaria och Andrea said...

Grattis på Moldaviska nationaldagen Malin!

11:40 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home