vardagsrevolt

Mina vardagsreflektioner.

Name:
Location: Stockholm

Sunday, June 25, 2006

Nip/Tuck- nej tack!

För några veckor sedan såg jag och min bästa kompis Lisa en film som heter "begär". den handlade om en man som satte på sin sons tjej. Stämningen i filmen var extremt laddad och tryckande rakt igenom, vilket kanske är förklarligt med tanke på dess tema. Efteråt ville jag gråta. Filmer/TV-serier med infekterade relationer får mig alltid att må illa. Ikväll hände det igen. Nip/Tuck ska ha all cred i världen för att sin originalitet och snygga foto. Ändå tror jag att jag måste sluta se på det. Varenda karaktär känns lömsk och falsk och väldigt få scener skildrar det fina som faktiskt finns människor emellan. Jag är ingen peace and love-hippie men för mycket skit känns inte relevant att se på film. Det måste finnas bättre sätt att avsluta sin helg med än en känsla av illamående på grund av att alla ens egna spöken återigen övertar tankeverksamheten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home